Nalazite se ovde:
Mala i srednja preduzeća - razvoj poslovanja i regionalna saradnja
03.03.2017.
10:00
Hotel Park
Konferencija pod nazivom "Mala i srednja preduzeća - razvoj poslovanja i regionalna saradnja", održana je u hotelu Park u Beograda 3. marta, pod pokroviteljstvom Centralno-evropske inicijative, a u organizaciji Business Info Group.
U prvom delu konferencije održana su dva panela i dve radionice.
Na prvom panelu pod nazivom "Iskustva uspešnih" svoje preduzetničko iskustvo opisali su Nives Lovrić, direktorka kompanije Grbić d.o.o iz Hrvatske, Miloš Milošević, direktor Fleka-studio za interaktivni dizajn iz Crne Gore, Nikola Radojčić, pokretač brenda Dechko Tzar, iz Srbije, Slaviša Jerić, direktor Jerić kompani iz BiH, Milivoje Čalija, osnivač brenda Anđeli i Ivan Bjelaca.
Nives Lovrić, rekla je da se u poslu mora održavati visok kvalitet rada jer se može i deset godina graditi ime i pozicija na tržištu, a da se sve to za jedan dan uruši.
Ona je od 1990. godine pokrenula porodičnu kompaniju, koja se bavi celim procesom proizvodnje hrane od poljoprivrednih proizvoda i ekološki uzgoj stoke. Takođe, oni proizvode i bučino ulje premijum kvaliteta.
"Čak i kada je teška situacija, ispod tih kriterijuma ne možete raditi", istakla je Nives.
Po njenom mišljenju, svaki preduzetnik treba sam sebi da se okrene.
"Svi koji su participirali u izvorima iz evropskih fondova su dosta napredovali", navela je ona.
Miloš Milošević koji se školovao i radio u Milanu kao specijalni dizajner za Pradu, 2008. je odlučio da se vrati u Crnu goru gde je i preneo sve svoje poslove.
Svojim radom je dokazao da i odatle može da se radi za svetsko tržište sa kvalitetnim i kreativnim ljudima.
"Firma postoji osam godina i ima 15 zaposlenih. SKoro svi su iz Crne Gore. Radimo za velike klijente iz inostranstva", rekao je.
Istakao je da ne postoji osoba koja zna sve.
"Svako može da nauči od nekog drugog nešto", rekao je Milošević.
Govoreći o iskustvu u radu kod nas i u inostranstvu, on je naveo da je obrazovni sistem ovde neefikasan i ne podstiče timski rad, dok u inostranstvu ne postoji individualnost i najvažniji je timski rad.
Nikola Radojčić, pokretač brenda Dechko Tzar,iz Srbije, rekao je da se ne treba plašiti da se pokrene svoj biznis jer imate 100 razloga da nešto ne pokrenete i samo jednu ideju, ali treba biti hrabar.
"Sve sam učio u hodu. Mi smo sami pravili majice, prodavali ih, radili marketinšku kampanju. Sve je to u početku bio rad na crno, da bismo kasnije prešli u legalne tokove", rekao je.
Na prvoj radionici pod nazivom Inovacije i promene kao pokretači sopstvenog biznisa, predavač je bio Edin Veljović, menadžer u PricewaterhouseCoopers d.o.o. Srbija, dok je u Drugoj radionici predavanje držao Darko Buldioski, osnivač agencije za digitalnu marketing i komunikacije NewMediaMK, iz Makedonije.